Faq. Hotel St Pol

Op deze pagina vind je de vragen die wij regelmatig krijgen van onze gasten.

Zie je jouw vraag er niet tussen staan? Neen dan telefonisch contact met ons op:
+32 50 60 15 21 of stuur een mail aan info@hotelstpol.be


No results found.

01: RESERVEREN – ANNULEREN – WIJZIGEN

Op welke manieren kan ik een reservering maken?

Er zijn drie manieren om een reservering te maken: via onze website, per e-mail of telefonisch. Als u direct reserveert, bieden wij de beste prijs en annuleringsvoorwaarden.

Was this helpful?
159
Is er een minimale leeftijd vereist om een reservering te maken en te verblijven in het hotel?

Het spijt ons te moeten zeggen dat het niet mogelijk is voor gasten jonger dan 18 jaar om een kamer te reserveren en in ons hotel te verblijven zonder de aanwezigheid van iemand ouder dan 18 jaar

Was this helpful?
159
Op welke manier kan ik een voucher of cadeaubon gebruiken bij het maken van een reservering?

U kunt uw voucher of cadeaubon alleen inwisselen bij rechtstreekse reserveringen met de standaardtarieven. Het is niet mogelijk om uw voucher of cadeaubon te gebruiken bij het maken van prepaid reserveringen en reserveringen via OTA’s (Booking, Expedia, enz.). Bij het uitchecken dient u uw voucher of cadeaubon af te geven als betaalmiddel.

Was this helpful?
165
Kan ik een cadeaubon kopen bij Hotel St. Pol?

Absoluut! U kunt gemakkelijk online een cadeaubon kopen via https://ibe.younight.com/hotel-st.-pol. De cadeaubon kan opgeladen worden met een bedrag naar keuze. Houd er rekening mee dat het niet mogelijk is om een cadeaubon te kopen voor een specifieke overnachting, omdat de prijzen variëren afhankelijk van de periode en de bezettingsgraad.

Was this helpful?
159
Op welke manier kan ik een rechtstreekse reservering wijzigen of annuleren?

Als u rechtstreeks bij ons heeft gereserveerd, kunt u uw reservering kosteloos tot 14 dagen voor aankomst wijzigen of annuleren. Wij accepteren alleen wijzigingen en annuleringen per e-mail

Was this helpful?
166
Op welke manier kan ik een reservering wijzigen of annuleren die is gemaakt via OTA’s (Booking, Expedia, etc.)?

Voor reserveringen die zijn gemaakt via OTA’s kunt u wijzigingen of annuleringen doorvoeren volgens de annuleringsvoorwaarden die zijn vermeld op de boekingsbevestiging van de OTA. Houd er rekening mee dat wijzigingen of annuleringen alleen kunnen worden doorgevoerd via het kanaal dat u heeft gebruikt om uw reservering te maken.

Was this helpful?
167

02: TARIEVEN

Wat houdt de Best Rate Guarantee in?

Onze Best Rate Guarantee is onze belofte dat de kamerprijs die u op onze website vindt, de laagst beschikbare prijs is voor die kamer, waar dan ook online.

Was this helpful?
165
Wat houdt een prepaid reservering in?

Bij een prepaid, niet-terugbetaalbare reservering wordt het volledige verblijf gedebiteerd van de opgegeven creditcard op het moment van de reservering. Deze reservering kan niet worden gewijzigd of geannuleerd.

Was this helpful?
161
Is er een korting beschikbaar als ik alleen in een kamer verblijf?

Helaas bieden wij geen korting aan voor gasten die alleen in een kamer verblijven. Onze prijzen zijn vastgesteld per kamer en zijn niet afhankelijk van het aantal gasten dat in de kamer verblijft. Bovendien is ons ontbijt inbegrepen bij de kamerprijs en kan deze niet in mindering worden gebracht als u ervoor kiest om alleen in een kamer te verblijven of als u geen gebruik maakt van het ontbijt.

Was this helpful?
159
Is er city taks in Knokke-Heist?

Ja, vanaf 1 januari 2024 zal de gemeente Knokke-Heist city taks invoeren. Dit betekent dat er een belasting zal zijn die per persoon per nacht wordt berekend. Aan 1,5€ per nacht per persoon.

Was this helpful?
162

03: GARANTIE RESERVATIE

Is het mogelijk om een reservering te maken zonder een creditcard?

Voor zowel online als directe reserveringen hebben we altijd een creditcard nodig als garantie. Als u geen creditcard heeft, is het nog steeds mogelijk om een reservering te maken door binnen 24 uur na het maken van de reservering een vooruitbetaling te doen via een betalingslink van Europabank. Let op: als we geen geldige creditcard of vooruitbetaling hebben ontvangen, kunnen we de reservering niet bevestigen en zal deze automatisch worden geannuleerd.

Was this helpful?
162
Is het nodig om mijn creditcard te verifiëren als ik een e-mail heb ontvangen met een verificatieverzoek?

Ja, volgens de nieuwste Europese wetgeving (PSD2) is het noodzakelijk om de opgegeven creditcard te verifiëren. Dit is een veiligheidsmaatregel om te bevestigen dat de opgegeven creditcard inderdaad van u is.

Was this helpful?
162
Wat wordt bedoeld met een pre-autorisatie?

Een pre-autorisatie betekent dat het bedrag dat vooraf is geautoriseerd op uw geldige creditcard geen daadwerkelijke betaling is, maar een tijdelijke reservering als garantie voor uw verblijf.

Was this helpful?
154

04: INCHECKEN – UITCHECKEN

Ik heb een e-mail ontvangen waarin staat dat ik online kan inchecken. Is dit verplicht?

Nee, het is niet verplicht, maar het kan de check-in aanzienlijk versnellen. Daarom raden we aan om online in te checken. Bovendien kunt u online inchecken voor alle personen in uw gezelschap. Indien gewenst kunt u ook nog steeds inchecken bij aankomst in het hotel.

Was this helpful?
159
Is een identiteitskaart of paspoort verplicht bij het inchecken?

Ja, het tonen van een geldig identiteitsbewijs van elke gast, zoals een identiteitskaart of paspoort is verplicht bij het inchecken. Dit is omdat wij wettelijk verplicht zijn om de gegevens van elke gast te registreren tijdens hun verblijf. Voor Nederlandse gasten is het niet mogelijk om in te checken met een rijbewijs, omdat dit geen geldig identiteitsbewijs in het buitenland is.

Was this helpful?
158
Wat is de beschikbaarheid van mijn kamer op de dag van aankomst?

De kamers zijn beschikbaar vanaf 15h00

Was this helpful?
162
Tot hoe laat is inchecken mogelijk?

Inchecken is mogelijk tot 21h00; Als u van plan bent later aan te komen, verzoeken wij u dit telefonisch aan ons door te geven, minimaal 24uur voorafgaand aan uw aankomst.

Was this helpful?
156
Wat is de uitchecktijd op de dag van vertrek?

De kamers dienen uiterlijk om 11u00 te worden vrijgemaakt.

Was this helpful?
156
Kan ik mijn bagage tijdelijk achterlaten voor het inchecken of na het uitchecken?

Natuurlijk, wij bieden graag de service om uw bagage tijdelijk voor u te bewaren. We willen echter benadrukken dat wij niet verantwoordelijk zijn voor diefstal of schade aan de achtergelaten bagage.

Was this helpful?
163
Kan ik een late check-out of vroege aankomst aanvragen?

Tijdens drukke periodes is het mogelijk dat we niet aan deze verzoeken kunnen voldoen. Dit komt omdat we de kamers moeten voorbereiden op aankomende gasten en ervoor moeten zorgen dat ze worden schoongemaakt en klaar zijn voor het inchecken.
Als u eerder wilt aankomen of later wilt vertrekken, laat het ons dan van tevoren weten en wij zullen ons best doen om aan uw verzoek te voldoen, afhankelijk van de beschikbaarheid. Houd er rekening mee dat voor deze diensten extra kosten in rekening kunnen worden gebracht en dat de uiteindelijke beslissing hierover door het hotel wordt genomen

Was this helpful?
157
Moet ik mijn sleutelkaart altijd bij me hebben in het hotel?

Ja, na het inchecken moet u uw sleutelkaart altijd bij u dragen. Dit geeft u toegang tot uw kamer en de nachtdeur, en als u gebruikmaakt van de parkeergarage en de fietsenstalling, heeft u de sleutelkaart ook daarvoor nodig. Het is dus belangrijk om uw sleutelkaart bij u te houden om toegang te hebben tot de verschillende faciliteiten in het hotel.

Was this helpful?
156
Kan ik op locatie betalen?

Voor de standaardtarieven dient u altijd vooraf een geldige creditcard door te geven voor de pre-autorisatie (garantie). Bij het uitchecken kunt u zelf bepalen hoe u wilt betalen.
Voor de niet-terugbetaalbare prepaid tarieven wordt het bedrag al gedebiteerd van de opgegeven creditcard op het moment van uw reservering en is betaling ter plaatse niet mogelijk.

Was this helpful?
156
Welke betaalmethoden worden geaccepteerd?

Wij accepteren diverse betaalmethoden, waaronder contant geld, Bancontact, Visa, Mastercard, Elektronische Eco-Cheques en Consumptiecheques, Younight Vouchers en Vlaanderen Vakantieland Cheques.
Als u tijdens het boeken geen creditcard heeft, kunt u ook betalen via een betaallink van Europabank.

Was this helpful?
152
Hoe kan ik een factuur krijgen voor mijn verblijf?

Als u een factuur wilt ontvangen voor uw verblijf, kunt u dit tijdens het in- of uitchecken melden en uw factuurgegevens doorgeven. Mocht u na uw verblijf alsnog een factuur willen ontvangen, neem dan contact met ons op. Wij zullen u dan per e-mail een factuur toesturen met de benodigde gegevens.

Was this helpful?
158
Ik ben iets vergeten in de kamer, kan dit worden opgestuurd?

Als u iets bent vergeten tijdens uw verblijf, kunt u contact opnemen met de receptie. Als het gevonden voorwerp is teruggevonden, heeft u de optie om het zelf op te halen of tegen betaling te laten opsturen naar uw thuisadres.

Was this helpful?
156

05: KAMERS

Is het mogelijk om mijn kamer(nummer) te kiezen?

Als u een specifieke kamer (nummer) wenst, kunt u uw voorkeur aangeven tijdens het reserveren. Hoewel we niet kunnen garanderen dat u de door u gewenste kamer krijgt, zullen we ons best doen om aan uw verzoek te voldoen, afhankelijk van de beschikbaarheid op het moment van uw verblijf (aankomstdatum).

Was this helpful?
163
Op welke verdieping bevinden zich de verschillende kamertypes?

De superior kamers zijn gelegen op de begane grond, terwijl de standaard kamers, kleine standaard kamer, familiekamers en junior suite zich op de eerste verdieping bevinden.

Was this helpful?
157
Welke kamers kunnen geboekt worden bij Hotel St Pol?

Welke kamers kunnen geboekt worden bij Hotel St Pol?
Hotel St Pol biedt een breed scala aan kamers aan, waaronder:
• Superior kamers met terras en uitzicht op de bloementuin
• Standaard kamers
• Junior Suite met balkon
• Kleine Standaard kamer met een kleine badkamer
• Standaard familiekamer met badkamer en douche
• Superior familiekamer met twee badkamers; één met douche en één met bad en schuifdeur.

Was this helpful?
155
In welke kamertypes is een minibar aanwezig?

De kamertypes die zijn uitgerust met een minibar zijn de superior kamers, familiekamers en de junior suite.

Was this helpful?
166
Zijn er rolstoeltoegankelijke kamers?

Ja, onze superior kamers zijn rolstoeltoegankelijk. Het is echter belangrijk te vermelden dat wij geen speciale faciliteiten hebben voor gehandicapten, die vrij mobiel moeten zijn. Wij raden u daarom aan vooraf contact met ons op te nemen.

Was this helpful?
157
Is er airconditioning beschikbaar op de kamers?

In lijn met ons milieuvriendelijk beleid is er geen airconditioning beschikbaar in ons hotel. Wel zijn al onze vensters voorzien van een all-weather coating.

Was this helpful?
158
Zijn er koffie- en theevoorzieningen beschikbaar op de kamers?

Ja, er is een Nespresso-machine aanwezig op elke kamer waarmee u koffie en thee kunt zetten.

Was this helpful?
151
In welk kamertype is het mogelijk om 2-eenpersoonsbedden te voorzien?

Onze superior kamers bieden de mogelijkheid om twee aparte bedden te voorzien, tegen een extra kost van €15,00. Zorg ervoor dat u dit bij het maken van uw reservering aangeeft dat u deze voorkeur heeft. Houd er rekening mee dat het niet meer mogelijk is om dit bij het inchecken aan te vragen. Daarom is het belangrijk om dit voorafgaand aan uw verblijf te melden.

Was this helpful?
152
Kan er een babybedje voorzien worden in de kamers?

Ja, we kunnen een babybedje voorzien in onze superior kamers, superior familiekamer of junior suite, tegen een extra kost van 10€ per nacht. Gelieve dit aan te geven bij het maken van uw reservering. Houd er rekening mee dat we dit niet meer kunnen voorzien bij het inchecken.

Was this helpful?
155
Kan er een extra bed voor een kind voorzien worden in de kamers?

Om de beschikbare ruimte en het comfort in de kamer niet te beperken, plaatsen wij geen extra bedden in onze kamers. Als je reist met kinderen, raden we je daarom aan te kiezen voor een van onze familiekamers.

Was this helpful?
151
Kan er een extra bed voor een volwassene voorzien worden in de kamers?

Om de beschikbare ruimte en comfort in de kamer niet te beperken, voorzien wij geen extra bedden in onze kamers. Wij raden je aan om een extra kamer te boeken om voldoende ruimte en comfort te waarborgen.

Was this helpful?
159
Voor hoeveel personen zijn de familiekamers bestemd?

Onze familiekamers zijn geschikt voor 2 volwassenen en 2 kinderen (-16jaar). Als u reist met meer dan 2 volwassenen, dient u meerdere kamers te boeken. Houd er rekening mee dat 4 volwassenen niet zijn toegestaan in de familiekamers.

Was this helpful?
160
Is er een kluis in mijn kamer aanwezig?

We hechten veel waarde aan uw veiligheid en comfort. We raden u daarom sterk aan om al uw waardevolle spullen tijdens uw verblijf in de kluis van uw kamer te bewaren. Houd er rekening mee dat de directie niet verantwoordelijk is voor enig verlies van persoonlijke bezittingen in het hotel.

Was this helpful?
159
Is er een strijkijzer en strijkplank beschikbaar?

Ja, deze zijn verkrijgbaar aan de receptie indien gewenst.

Was this helpful?
164
Is er een haardroger beschikbaar?

Ja, alle kamers zijn uitgerust met een haardroger.

Was this helpful?
158

06: ONTBIJT

Is het ontbijt inbegrepen in de prijs?

Ja, ons heerlijk ontbijtbuffet is in de kamerprijs inbegrepen.

Was this helpful?
162
Op welke tijdstippen wordt het ontbijt geserveerd?

Het ontbijt wordt elke dag geserveerd tussen 8u00 en 10u30.
U kunt genieten van ons uitgebreide ontbijtbuffet binnen deze tijdsperiode.

Was this helpful?
161
Wordt er rekening gehouden met mijn voedselallergie bij het ontbijt?

Ja, u kunt altijd van tevoren doorgeven als u bijvoorbeeld glutenintolerant bent, en dan wordt daar zoveel mogelijk rekening mee gehouden. Wij hebben een lijst met voedselallergenen en u kunt altijd contact opnemen met onze medewerkers om dit door te geven en verdere afspraken te maken.

Was this helpful?
160
Kan ik een ontbijt reserveren, ook als ik geen gast ben in het hotel?

Ja, dat is mogelijk. Als u geen gast bent in ons hotel, kunt u een ontbijt reserveren op basis van beschikbaarheid. We verzoeken u om minimaal enkele dagen van tevoren te reserveren, telefonisch of via e-mail.

Was this helpful?
166

07: PARKEREN

Kan ik mijn auto veilig parkeren op een privéterrein bij het hotel?

Ja, het hotel biedt een afgesloten privéparkeerplaats aan voor gasten tegen een vergoeding van 12,50€ per nacht verblijf per voertuig.

Was this helpful?
171
Kan ik mijn wagen op de parkeerplaats laten staan voor het inchecken en na het uitchecken?

Ja, dat is mogelijk. U kunt uw wagen parkeren vanaf 8u00 op de dag van aankomst tot 22h00 op de dag van vertrek.

Was this helpful?
164
Is er openbare parkeergelegenheid beschikbaar bij het hotel?

Ja, er is openbare parkeergelegenheid voor het hotel, maar let op dat er kosten van toepassing zijn tijdens weekends, Vlaamse schoolvakanties en feestdagen.

Was this helpful?
165
Is er de mogelijkheid om elektrische voertuigen op te laden bij het hotel?

Ja, op de afgesloten privéparkeerplaats zijn er 2 laadpalen beschikbaar voor elektrische voertuigen, vraag jullie badge aan de receptie.

Was this helpful?
163

08: FIETSEN – FIETSENSTALLING

Is er een overdekte fietsenstalling beschikbaar bij het hotel als we onze eigen fietsen meenemen?

Ja, het hotel heeft een gratis overdekte fietsenstalling die zich bevindt op de parkeerplaats en voorzien is van oplaadpunten voor elektrische fietsen.

Was this helpful?
162
Is het mogelijk om fietsen te huren tijdens mijn verblijf?

Ja, wij bieden stadsfietsen en elektrische fietsen te huur aan tussen februari en november afhankelijk van de beschikbaarheid. Wij hanteren het principe van ‘first come, first served’ wat betekent dat fietsen niet op voorhand gereserveerd kunnen worden.

Was this helpful?
153

09: LIGGING

Waar is het hotel gelegen in Knokke-Heist?

Het hotel is gelegen aan de rand van de Zwinduinen en -polders, tussen fietsknooppunten 4 en 45, in een rustige villawijk van het Zoute, op korte afstand van de zee, boetieks en restaurants.

Was this helpful?
158
Hoe kan ik het hotel bereiken met het openbaar vervoer?

Het hotel is bereikbaar met de trein, tram en bus. Er bevindt zich een bushalte van lijn 12 naast het hotel.

Was this helpful?
156
Bieden jullie vervoersbewijzen voor het openbaar vervoer aan?

Ja, bij de receptie kunt u kaartjes kopen voor de bus.

Was this helpful?
156
Zijn er restaurants in de buurt van het hotel op loopafstand?

Op slechts 100 meter loopafstand zijn er verschillende restaurants gelegen. Tijdens uw verblijf helpen wij u graag verder met suggesties en aanbevelingen voor eetgelegenheden in de omgeving.

Was this helpful?
153
Kan het hotel een reservering maken in een restaurant?

Hoewel we altijd klaar staan om onze gasten van advies te voorzien en hen het telefoonnummer van het restaurant kunnen bezorgen, kunnen we om privacyredenen geen reservering maken namens de gasten. Dit komt omdat sommige restaurants mogelijk om een telefoonnummer of kredietkaart vragen als garantie voor de reservering.

Was this helpful?
157

10: FACILITEITEN

Zijn huisdieren toegestaan in het hotel?

Helaas zijn huisdieren niet toegestaan in het hotel, behalve erkende hulphonden met de benodigde wettelijke documenten.

Was this helpful?
158
Heeft het hotel een WiFi netwerk?

Ja, het hotels is voorzien van gratis WiFi, zowel in de hotelkamers als in de gemeenschappelijke ruimtes.

Was this helpful?
149
Is er een lift aanwezig in het hotel?

Nee, er is geen lift aanwezig in het hotel. Het hotel heeft slechts één verdieping en deze is gemakkelijk bereikbaar via een trap.

Was this helpful?
162
Beschikt het hotel over een zwembad?

Het spijt ons, maar ons hotel beschikt niet over een zwembad. We kunnen u zeker aanraden om een bezoek te brengen aan het gemeentelijk zwembad Sportoase. Dit zwembad biedt faciliteiten voor jong en oud en is een geweldige optie voor gasten die willen genieten van een verfrissende duik.

Was this helpful?
152
Is er een digitale gids van het hotel beschikbaar?

Ja, u kunt https://notre.guide/stpol downloaden om uw verblijf vooraf te plannen. Hier vindt u alle informatie over het hotel, restaurant mogelijkheden en de omgeving.

Was this helpful?
157

11: KLACHTEN OF OPMERKINGEN

Waar kan ik terecht met mijn klachten of opmerkingen?

Waar kan ik terecht met mijn klachten of opmerkingen?
Bij Hotel St Pol streven wij ernaar om uw verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Mocht er onverhoopt toch iets niet naar wens zijn verlopen, of heeft u suggesties voor verbetering van onze dienstverlening, dan horen wij dat graag. U kunt uw klachten of opmerkingen mailen naar info@hotelstpol.be. We zullen uw feedback serieus nemen en proberen een passende oplossing te bieden.

Was this helpful?
156

Parkeerplan Knokke-Heist

Privé Parking hotel St Pol:
 € 12.50 / nacht verblijf.
1 nacht verblijf kan je 2 dagen parkeren.

Groene zone
Vanaf 11u tot 19u € 2,30/uur, of max. € 12,50 per dag.
Gratis buiten weekends en schoolvakantie!

Oranje zone:
Vanaf 11u tot 19u € 2,50/uur, Max 4 uur parkeren.

Te betalen alle dagen.

Rode zone :
Vanaf 11u tot 19u max. 1 uur parkeren € 2,50/uur, Tweede uur € 3,5 (max. 2 uur parkeren)
Te betalen alle dagen.

Parkeer je langer dan de toegelaten tijd? Dan betaal je het retributietarief van € 80 per dag.

Ondergrondse parking:
Dumortierlaan Onder het ijzerpark

Lippenslaan:
Onder het Verweeplein

Kustlaan:
Onder de minigolf

Contacteer ons

6 + 1 = ?

Hotel St. Pol

Bronlaan 23
8300 Knokke-Heist
Belgïe

Contact

Onze partners

LOGO KH PNGLogo Provincie